A magyar fővadász anno jó ötletnek vélte a tram-train gondolatát, de a járművel konkrétan csak a baj van. Ezen azért nem csodálkozhatunk, Lázár szokásához híven hazudott, és sok mindent elbaltázott.
A Hódmezővásárhelyet és Szegedet összekapcsoló tram-trainről a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) írt Facebookon:
A próbafutások során kiderült, hogy a jármű nagy sebességnél jelentősen kígyózik a pályán, ami nem egészséges, ezért a hatóság 80 km/h-ban korlátozta a sebességét. Így viszont a 100 km/h-ra tervezett menetrend alapból nem volt tartható.
Az Egyesület azt a konklúziót vonta le, hogy a probléma forrása a pálya nem megfelelő kialakítása, vagy a járművön alkalmazott kerékprofil lehet. Egyik rosszabb, mint a másik!
A hiba felderítése érdekében azt javasolták hogy egy járművön esztergálják át a kerekeket másik profilra, és teszteljék azzal is.
Más ötlet a 444.hu cikke alapján nem igazán merült fel.
A gyártó javaslatot tett a kerékprofil megváltoztatására, egy Angliában használatos másik profilt ajánlva. Az eredeti kerékprofil a kiírás része volt, azt a MÁV írta elő, a KTI és a Műegyetem számításai alapján. Ezen változtatni is csak ők tudnak, meg persze ha kiderül, hogy nem jól számoltak, és nem a gyártó rontott el valamit, akkor az ügy még annál is kínosabb, mint azt eddig érzékelhettük. Annyira tehát nem akarózott a változtatás - olvasható az oldalon.
Több sebből vérzik a tram-train.
A Stadler szerint a BKV Baross kocsiszínben található padló alatti kerékesztergája olyan, amely ezt a feladatot meg is tudja oldani, a jármű pedig oda saját kerekein is képes eljutni. Csakhogy, van ezzel némi bökkenő.
Igen ám, de ehhez ki kellene venni egy járművet hosszú távra az utasforgalomból. Hadra fogható jármű, az viszont nincs elég... tehát a MÁV nem adott erre engedélyt, miközben a politika követelte, hogy legyen kint minél több jármű utasforgalomban és azt is, hogy a gyártó oldja meg a problémát.
A 444.hu információi szerint hónapok óta ment a huza-vona, az egymásra való mutogatás, amely már-már fenyegetőzésekbe is átcsapott, mire végre sikerült az egyik járművet kivenni a forgalomból és elküldeni Budapestre.
Kiderült, a szerelvény kedden érkezett meg a fővárosba, hamarosan megindul az esztergálás, néhány nap múlva pedig elméletben visszatér a sínekre, hogy teszteljék.
Köszönjük Lázár János, ezt a remek kivitelezés és munkát, minden pont úgy sikerült, ahogyan azt belehazudtátok a lakosok képébe! Ja, nem.
Mire számíthatunk a fideszes lóbiztostól, ha április 3-án ő marad térségünk képviselője? Hazugságokra, kamuígéretekre, luxusberuházásokra, amikkel csak ő és a haveri társaság jár jól. Kell ez nekünk? Nem, már eleget láttunk. Szavazzunk felelősen!
(via:444.hu)